Chmura AGH

Podstawowym zadaniem Chmury AGH jest umożliwienie dostępu do plików i folderów
dla pracowników AGH z dowolnego miejsca, w którym dostępna jest sieć internet.

Usługa jest świadczona w celu zapewnienia pracownikom AGH:

  • miejsca do przechowywania i współdzielenia plików i folderów.
  • dostępu do plików i folderów z różnych urządzeń za pośrednictwem internetu,
  • zapewnienie mechanizmów zabezpieczenia przez utratą plików i folderów.

Odbiorcami usługi są tylko i wyłącznie pracownicy AGH, posiadający konto pocztowe w domenie @agh.edu.pl.

Szczegółowe informacje jak założyć konto pocztowe AGH znajduje się -tutaj-

Dostęp do usługi

Aby skorzystać z usługi konieczne są:

  • posiadanie konta pocztowego w domenie @agh.edu.pl,
  • dostęp do sieci Internet
  • komputer z przeglądarką www lub urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją kliencką.

Uruchomienie usługi odbywa się poprzez stronę https://dysk.agh.edu.pl/. Po uwierzytelnieniu można korzystać ze wszystkich funkcjonalności Chmury AGH.

Instrukcja logowania i korzystania znajduje się pod adresem https://dysk.agh.edu.pl/local/manual.html  

Jeśli występują jakiekolwiek problemy z zalogowaniem: -zobacz tutaj-

Uwaga: Z Chmury AGH można korzystać na komputerze (stacjonarnym lub laptopie) oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym: smartfonie lub tablecie, niezależnie od systemu operacyjnego: Windows, iOS, LinUX czy Android. Dzięki temu synchronizacja plików i folderów jest bardzo wygodna i niemal natychmiastowa.

Zakres usługi

W zakres usługi wchodzą m.in.:

  • Przechowywanie plików i folderów (podstawowa funkcjonalność).
  • Udostępnianie wybranych plików i folderów innym Użytkownikom, lub grupie Użytkowników.
  • Powiadomienia wysyłane na adresy e-mail o udostępnieniu,
  • Przechowywanie kontaktów (indywidualnych, grupowych),
  • Organizacja pracy grupowej,
  • Monitorowanie aktywności korzystania z własnych zasobów chmurowych.

Każdy Użytkownik ma do dyspozycji 10 GB na przechowywanie swoich plików i folderów.

Usługa Chmura AGH dostępna jest z wykorzystaniem protokołu HTTPS.

Zakres wsparcia

W ramach świadczonej usługi można uzyskać wsparcie w zakresie:

  • pomocy przy logowaniu
  • pomocy przy zakładaniu/przedłużaniu kont poczty elektronicznej,
  • pomocy przy korzystaniu z usługi.
  • udzielania porad i informacji.

Dostępność

Usługa jest świadczona przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia (24/7) we wszystkie dni w roku.

Usługa może być niedostępna w weekendy w godzinach 22:00 – 24:00 CET/CEST ze względu na prace konserwacyjne. Każda planowana niedostępność jest komunikowana z wyprzedzeniem.

Usługa może być niedostępna w każdym innym terminie po uzgodnieniu z przedstawicielami użytkowników i zakomunikowaniu terminu niedostępności.

Informacje o planowanych niedostępnościach usługi są publikowane na https://pomoc-it.agh.edu.pl/

Bezpieczeństwo usługi

Logowanie użytkowników odbywa się połączeniem szyfrowanym.
Korzystanie z usługi wymaga uwierzytelnienia użytkownika za pomocą SSO AGH https://sso.agh.edu.pl/  (login i hasło z poczty AGH).

Usługa wykorzystuje platformę Nexcloud, jest posadowiona w lokalnych zasobach USK, na lokalnych serwerach i w pełni obsługiwana przez pracowników CRI. Nextcloud jest otwartym systemem,  wydanym na licencji GNU AGPLv3, a programiści pracujący nad oprogramowaniem postawili bardzo duży nacisk na szeroko rozumiane bezpieczeństwo.